Alla inlägg under december 2009

Av Elin Berglund - 25 december 2009 11:41

 

Av Elin Berglund - 24 december 2009 23:25

                                            Tänkte bara passa på att önska er en riktigt god jul!

Min julafton har varit som vilken som helst; lagat mat, ätit maten, sovit till kalle, öppnat klappar, druckit glögg osv. Vi har ingen vidare gemenskap i våran familj vilket jag tycker är väldigt synd..

Men kanske försvinner det när småbarnen försvinner?

Jadu.
Men vi har iaf haft det jättemysigt med tända ljus i hela huset osv. Många små söta paket har jag fått också bl a den traditionella sidenpyamasen, en ny varje år! Den måste vara det bästa med julen, haha.

Men dessutom har jag än en gång konstaterat att jag börjar bli gammal!

Jag har nämligen kommit fram till att julklapparna inte spelar någon roll utan att det verkligen är tanken som räknas.

Det kanske kommer upp en bild på granen som jag och Fredrik så fint har pyntat föresten! Den pojken.. Han kan då göra mig lycklig i livets absolut mörkaste stunder, hihi <3


Han kommer eventuellt hit imorgon!

Ska planera in varje minut till 15.15 så klockan går riktigt fort, vill inte vänta på gosen längre..

Det är det värsta med att vara kär.. Väntan!

Men han kommer iaf!

Så kl 15.15 ska jag hoppa på honom och sedan ska vi försöka träffa Anna och få varsin julklapp, sötfia<3


Det var nog allt för ikväll. Jag är så trött så jag vet knappt vad jag skriver.. Försöker mig på harpan EN gång till nu!

AdjöAdjö
/Bärgerd

Av Elin Berglund - 23 december 2009 23:44

 


Jag tycker att jag har lite dåligt med besökare...

Vad tusan ska jag skriva för att fånga erat intresse?
Jag tänker inte blogga om mode och jag är inte gravid men det verkar vara det som lockar nu!?

Nej någon blond brud med rosa smink och pälsmössa som bloggar om kändisar och mode är inte min grej... död åt dem!

Och pälsmössor är hemska, ursäkta men det är min mening.


AdjöAdjö

/Bärgerd

Av Elin Berglund - 23 december 2009 19:24

 


Idag har jag och min Fredrik varit till borlänge för att handla julklappar.

Hittade hela två st, och den till bror Erik vart en riktig höjdare!

Är klar med alla julklappar som skall levereras imorgon iaf men jag har nog 4 st kvar som kommer sedan.


Det var meningen att jag, mor och far skulle spela bingo och mysa ikväll men eftersom jag tillhör familjen Berglund så får jag sitta själv och spela eftersom de sista julklapparna och ALL julmat handlas just nu, haha.

Lika varje år men det blir alltid bra i slutändan!


Nu är det såhär att jag har hittat nya favoriter!

The Baseballs.

Så alla som har spotify borde söka på dem och njuuuta!


Tillsitst ska jag tala om för er hur mycket jag tycker om min Fredrik, han gör mig så lycklig!

Och såklart önska er en god jul :)


AdjöAdjö

/Bärgerd

Av Elin Berglund - 21 december 2009 23:02

       


Här har vi lite bilder från party-fredagen.

Irrade iväg från Johan som vanligt och träffade bror och Berit och c/o.

Hamnade på Selmas med Berit och Olle tills pappa Janne ringde och sa att jag var tvungen att komma för Anna skulle till akuten.

Kom iaf hem rätt sent, åt ca 10 smörgåsar och hade en antagligen sluddrig och underlig diskussion med Pappa och Johan, somnade sedan sött.


I lördags kom FREDRIK :D

Vi har myst ända tills idag!

Och sen har vi faktiskt myst med Anna också, och åkt skidor ;D


Det vart ett helt ontressant inlägg... Men men :D



Fredrik Nordahl <3


AdjöAdjö

/Bärgerd

Av Elin Berglund - 19 december 2009 19:24


Fredrik är på väg hit till mig :D
TOPPEN!


Bror min är på fest hon enkä och dricker grogrg eller nått..

Och dessutom är han jätte ful nu tydligen?

Vill inte veta alls vad han håller på med, hahah!

Inte alla som har en bror som är en polarbjörn ;D

 

Av Elin Berglund - 19 december 2009 16:08


Hej, eller god morgon kanske jag ska säga.. Har nämligen legat på soffa och sovit hela dagen! Lovade mamma att jag skulle plocka ur diskmaskinen och baka pepparkakor -.- orkar verkligen inte..
Får göra det senare, är ju ledig nu :D


Gårdagen var galen....
Jag tänker inte ens berätta, det var ungefär som vanligt.
Kan inte bli dåligt om man är dem Berit och Olle.



Tänkte att jag skulle lägga upp lite bilder nu från veckan eftersom det inte gick tidigare!


       



Du gör mig så överdrivet lycklig <3


AdjöAdjö

/Bärgerd

Ovido - Quiz & Flashcards